Belirli bir grup bilgisayarda bazı görevleri mesai saati dışında çalıştırabilmek için bilgisayarların kapanmasını engellemek isteyebiliriz.
Bu makalede, Active Directory üzerinde grup politikası oluşturarak bu engellemeyi nasıl yapabileceğimizi göreceğiz:
1) AD sunucumuz üzerinde "Group Policy Management" uygulamasını açıyoruz ev ilgili "Organisation Unit (OU)" üzerinde iken "Create a GPO ... " tıklıyoruz:
2) Politika ayarlarımızı aşağıdaki şekilde gerçekleştiriyoruz:
a) Computer configuration --> Preferences --> Windows settings --> Registery sekmesinde "Action:Update" seçiyor ve aşağıdaki ayarı yapıyoruz:
Action: Update
Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key Path: SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Value name: shutdownwithoutlogon
Value type: REG_DWORD
Value Data: 0
Bu sayede login ekranında bilgisayar kapatılamayacak.
3) Diğer ayarımız ise aşağıdaki şekilde:
User configuration --> Policies --> Administrative Templates --> "Start menu and ..." sekmesi altındaki "Remove and Prevent access to the Shut Down..." ayarı "Enabled" konuma getirilecek:
Bu sayede, gui ve komut satırı üzerinde "shutdown" , "Restart", "sleep" veya "hybernate" işlemi gerçekleştirilemeyecektir.
4) En son adım olarak AD sunucu üzerinde aşağıdaki komut çalıştırılarak politikanın hemen devreye girmesi sağlanır:
Umarım faydalı olmuştur
Murat TAŞ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder